Jumaat, 8 Jun 2012

Senaman Yang Membakar Kalori :)

Nie lahh senaman2 yg boley membakar byk lemak korang . cer try . 


1.Berjalan kaki
Mulakan dengan berjalan kaki selama satu jam di waktu pagi. Semua otot di kaki akan bergerak dan satu jam berjalan cepat akan membakar sebanyak 300 kalori !  wah , banyak tu !

2.Berlari
 Berlari dalam waktu yang cukup panjang boleh menyebabkan kekuatan otot hilang dan cedera akibat sering digunakan. Berlari setempat dapat menguatkan kelompok otot dalam kaki termasuk otot-otot yang terdapat di paha. Berlari selama satu jam dengan kecepatan sederhana akan membakar lebih kurang 760 kalori.

 
3.Mendaki Bukit
Sangat baik untuk membakar lemak sekaligus menguji kekuatan otot kaki.  Selama satu jam mendaki bukit, ia bersamaan dengan pembakaran sebanyak 530 kalori.

4.Bermain Raket 
Seperti tenis dan badminton yang akan membuatkan otot-otot paha, lengan, bahu dan punggung bekerja secara serentak. Satu jam berolahraga akan membakar sekitar 780 kalori.

5.Berenang
Sesuai bagi yang benar-benar ingin menjaga perut daripada boroi. Berenang membuat semua otot tubuh bekerja. Satu jam berenang dapat membakar 460 kalori. 

6.Bermain bola
Tak kisahlah main bola ape pun .. Bermain secara berkumpulan akan memberikan impak yang berguna. Satu jam bermain permainan bola akan membakar kalori sebanyak 600 kalori.

Yeahhh , ini saje lahh utk kali nie ye . hehe . Jgn lupa practise tauu :p

 
 


Tiada ulasan: